Buitencategorie

Jij fietst zeer regelmatig en hebt dus al wat ‘kilometerhistorie’ in de benen. In de bergen rijden vind je helemaal geweldig of moet je juist nog gaan ontdekken? Fietsend genieten van het imponerende landschap, gesprekken met jezelf aangaan op de steile stukken van de grote cols in de Alpen, Dolomieten en Pyreneeën, gaaf toch?! Misschien wil je wel eens een klassieke tocht rijden als La Marmotte, Passo Dello Stelvio of Maratona des Dolomites. Maar hoe bereid je, je voor op een bergrit met meer dan 3 cols?

Trainen voor de bergen

Het Buitencategorie schema geeft je schema’s, trainingsvormen en spirit om gedegen aan de start te staan van jouw uitdaging bergop!

Trainen wordt leuk en met een schema wordt je ook nog eens extra geïnspireerd. Via je persoonlijke dashboard Trainen met een prof zie je het schema en kan je de trainingen iedere week zo plannen dat het in je agenda past. Je ontvangt mail met kennis waarom vetten verbranden zo belangrijk is en dat juist ademhalen 100% invloed heeft op je prestaties op én naast de fiets. Zo raak je optimaal voorbereid om te presteren in bergachtig terrein.

Route de la Bonette

Het Buitencategorie schema brengt je door middel van je persoonlijke hartslagzones en uitgebalanceerde trainingen naar een verbetering van je ‘bergop’ conditie. Het naar boven rijden én met een glimlach bovenkomen kan echt. Door de juiste arbeid/rust verhouding gaat je conditie toenemen, je gewicht afnemen en voel je jezelf ook fitter worden op én naast de fiets. Wat je nog nodig hebt is je HUIDIG omslagpunt(niet van vorig jaar of nog verder terug) samen met een hartslagband en je racefiets;)

WAAROM HET GEBRUIK VAN EEN HARTSLAGMETER JE VERDER BRENGT

Trainen met een hartslagmeter helpt je fantastisch om in balans je fietsconditie op te bouwen. Je gebruikt het omslagpunt(hartslagwaarde) hierbij als startpunt. Het omslagpunt is het moment en hartslag wat je bereikt, tijdens een langdurig sportieve inspanning, wanneer je écht moeite hebt een oefening vol te houden maar dat het nog net lukt. Deze hartslagwaarde is persoonlijk en hoort bij ‘jouw DNA’.                                                                                                                                                                                                                        Dit omslagpunt gaan we samen bepalen met een zogenaamde ‘Veldtest’ tijdens de fietssessie met mij vooraf aan de start van jouw 100 dagen programma.

In het omslagpunt zitten de ingrediënten; fietsconditie, spierkracht, aanleg, mentale weerbaarheid en samen bepaalt het je fietssnelheid.

Kortom het omslagpunt is voor de fietser een ijkpunt én de start van waaruit je trainingszones worden bepaald. Neemt je conditie niveau toe dan verandert je omslagpunt in waarde nagenoeg niet maar door je toegenomen spierkracht en uithouding verandert je fietssnelheid wel! Oftewel je fietst sneller met dezelfde hartslag en houdt dit ook nog eens langer vol!

Programma Buitencategorie

Het trainingsprogramma Buitencategorie geeft je alles wat je nodig hebt om in bergopvorm te komen. Dit is wat je krijgt:

    • Kennismaking op de fiets met mij (Aart Vierhouten), je eerste fietstraining waar we jouw fietspositie doornemen en je omslagpunt bepalen, op een locatie naar keuze
    • 100-dagen-schema; wat, hoe en hoeveel je moet trainen op de fiets en naast de fiets met o.a. praktische tips en ademhalingsoefeningen
    • Toegang tot Trainen met een prof; jouw online omgeving met je persoonlijke trainingsschema
    • 100 dagen online begeleiding; inzichten en kennis over suikers en vetverbranding, training, hartslag en ademhaling
    • Persoonlijk contact met mij via mail – telefoon gedurende de 100 dagen
    • Een prachtig boek vol kennis, foto’s en anekdotes: KOPWERK

De prijs van het 100 dagen trainingsprogramma, inclusief de 1 op 1 starttraining, is € 495, –

Wil je het 100 dagen trainingsprogramma zonder de 1 op 1 starttraining met Aart is het € 199, –

Jouw trainer, Aart Vierhouten

Je 100 dagen trainingsprogramma is samengesteld door mij, Aart Vierhouten. Ik was 14 jaar profrenner, 3 jaar bondscoach bij de KNWU en nog steeds actief als trainer en personal coach.
Als trainer en coach legde ik destijds de basis voor jonge renners en huidige profs zoals Wout Poels en Tom Dumoulin, Dylan van Baarle en Mike Teunissen.

Na een carrière van 14 jaar heb ik geleerd dat wie uitsluitend op wilskracht rijdt, zichzelf langzaam maar zeker sloopt. De kunst is om naar je lichaam te luisteren. Je hartslag en je ademhaling zijn daarbij bepalende factoren. Om mij heen zie ik dat de meeste recreatiefietsers en zelfs topamateurs niet weten hoe je deze twee zaken optimaal kan trainen. Mede hierdoor heb ik samen met ademspecialist Koen de Jong het boek KOPWERK geschreven. De kennis uit KOPWERK vormt in combinatie met de trainingsprogramma’s uit Trainen met een prof de basis voor enorm veel fietsplezier!

Jij bepaalt wanneer je fietst. Ik zorg dat je snel vooruit gaat. Ingrediënten: rustig ademen, slim trainen, vogels kijken, snoeihard fietsen en keihard rusten.

Sportieve groet,

Aart Vierhouten

Menu